torsdag 6 juli 2017

BRA FART RUNT SÄTTRABY

Det blev en riktig kanondag idag med mest sol och lite moln. Det enda som inte var riktigt bra var de kalla vindarna. Var man inte i solen var det lite kyligt.  
Det blev mest sol och bad hela dagen. Rätt kallt i vattnet men barnen verkar ha en annan tempmätare för de kan vara i hur länge som helst. Jag tog iallafall 1 dopp idag.

På kvällen när Irma kommit hem så stack jag ut på ett distanspass. Kände mig väldigt seg precis i början och undrade om jag skulle orka köra hela sättrabyrundan. Men lite flyt med medvind i början, väldigt starka ben och en mage full med energi gjorde passet till ett distansrekord pass runt sättraby. Blev ca 20 min snabbare tid än jag brukar ha på denna runda och snittet var högt. Körde ju inte racer utan mtbhoj. Snittpulsen blev 132/75% så jag körde inte stenhårt men jag hade högre puls än jag brukar ha på distans.

Imorgon blir det vila för på lördag vill jag ha samma ben som jag hade idag. För då kör vi MtbXcTT på kvisthamra banan kl 10:00. Kommer duktiga cyklister dit och vill fila på SM formen så man måste köra bra om man ska kunna hänga med.