onsdag 26 juli 2017

GRUNDKOLL PÅ HJÄRTA

Dagens träning blev på trainern. Jag körde 20/40 sekundare. Riktigt jobbigt och utan riktig snärta i benen. Men det var väl förklarigt då jag igår körde i slalombacken och innan dagens pass så cyklade jag till Norrtälje för att göra ultraljud och arbets ekg på Norrtälje sjukhus. (Passar på att kolla upp kroppen då det kännts tungt en längre tid så man inte dragit på sig någon liten hjärtmuskelinflamation eller nått annat. En grundkoll på en själv liksom.)

Ultraljudet såg bra ut. Även arbets ekg gick bra. Blev lite förvånad när de lät mig köra in i kaklet på arbets ekg. Oftast är det ju lite mesigare på sjukhus och man kör tills man blir lite varm. Sen är det bra!! 😉

Men denna gång så lät de mig få en ordentlig genomkörare och det blev oxå perfekt koll på hur hjärtat funka då oxå. I början så fick man börja på 60 cad och väldigt lätt. Efter några minuter och watt höjningar börja man bli lite ansträngd då gick man upp i 70 cad. Efter ytterligare några watt ökningar och det börja bli jobbigt gick man upp i 80 cad och här fick man börja ta i. Några watt ökningar även här men när 400 watt minuten börja då låg jag på max men klarade hålla ut hela den minuten och slog rekordet i detta labb. Det var skoj! Ett rekord är alltid ett rekord var det än görs. Och hjärtat funka fint. Men det var verkligen svinjobbigt. Jag tog nog svett rekord där oxå och sköterskan fick svabba efter en🙄☺️ Hoppas inga fler cyklister testar sig där så rekordet står sig ett tag😋😉

Läkaren tyckte det såg riktigt bra ut så det är jag verkligen glad över. Så bara tuta och köra och man får väl inse att man inte är bättre än såhär. Nästa grundkoll får jag tydligen göra på hjärnan😃

Nu följer två vilodagar inför inför swecup i Alingsås som är på lördag. Tyvärr så blir det lite som vanligt att vi kommer åka ned samma dag och inte kommer hinna träna på banan....suck!! ... Men allternativet är inget rejs alls så bara gilla läget. Jag körde iallafall banan förra året så jag har lite koll på karaktären och ett litet hum om hur banan går.