söndag 9 juli 2017

DRÖMFIKET

Vaknade av ljudet av regn vid 6:30 tiden. Vände på mig och somna om. Simon hade för en gångs skull en riktig sovmorgon så vi klev upp strax före 7:00. Riktigt skönt att få sova de där timmarna extra på morgonen.

Vädret var helt igenmulet och regnskurar. Träningsplaneringen var distans. Men Stefan och jag sköt på starten någon timme och stack iväg vid 10:00 tiden i förhoppning om att slippa regn. Stefan körde racer så det blev små asfaltsvägar upp mot rimbo och sättraby. Humöret var lite svajigt till en början då vi fick några regnsnurar på oss ändå och efter 2 tim var jag rätt mör och hade lågt blodsocker då det gått lite lång tid sedan frukosten. Så det blev ett fikastopp på drömkåken. Det är ett riktigt mysigt fik och många cyklister stannar här då cyklister får gratis kaffe. Annars är priserna rätt saftiga men vad gör det då man är hungrig.

Efter fikat så piggna jag till och vi körde även runt erkensjön så dagens runda blev nästan 10 mil. Och sista 1:30 timmen blev riktigt fin. Solen titta även fram några gånger👍 men underställströjan var på hela passet. Inte någon kanonsommar ännu direkt!!!

Imorrn vilar jag min gamlekropp litegrann....