lördag 14 februari 2015

DISTANSHELG

Bestämde mig i sista stund på morgonen att köra en distanshelg. Jag hade ingen ork alls att sätta mig i boden och bomba eller köra Xc på en skitig och tung bana. Men tugga lite mil en helg kändes ok!! Det var ju rätt länge sedan. Idag blev det sättraby rundan på delvis isiga vägar och delvis snöfria vägar. Gick rätt så ok idag. Blev inte lika trött som de sista distans gångerna jag kört. Fick pace av en traktor med släp från rösa och in till NT och det var väldans skoj då den biten brukar vara seg på slutet. Idag gick den biten fort:-)
På fulldubbad 26 tummare så blev det 3 tim och 30 min idag. 75 km, 126 i medelpuls(71%), 22,2 km/h i snitt.
Blev en av Irmas semlor som belöning:-)

Imorgon blir det en sväng till Älmsta för en fika på ica:-) Cyklar förbi Stefan vid 8.45 och sedan kör vi norrut :-)