lördag 21 februari 2015

HALVKOMA TILL SITTANDE

Irmis drog på sig flunsan i mitten på veckan och det tog rätt exakt 3 dagar innan hela familjen hade feber och var helt utslagna. Irma börjar dock tillfriskna så smått, iallafall från febern.

Jag vakna i morse av lite halsont och ett läskigt pirr i kroppen så cykling gick genast bort. Men jag tog en rejäl skogspromenad och rensa lite stigar. Efter lunch börja febern komma smygande och under herrarnas VM lopp så låg jag typ i halvkoma och frossa framför TV:en.
 Iza insjukna hon med under eftermiddagen.
Simon var rätt gnällig under dagen och till middagen så var han het som en kamin. Så nu ligger 3/4 delar av familjen och suger på lördagsgodiset framför bollibompa.
 Jag har gått från liggande i halvkoma till sittandes med dator i knä tack vare den fantastiska uppfinningen alvedon. Jag kämpar dock tillsammans med en stor kopp kaffe för att inte börja tröstäta massa godis men tror jag kan hålla mig tack vara att jag nu blogga om det. Godiset finns ju bara på en armlängds avstånd :-) Hade varit lättare om det inte fanns godis i huset. Fram med bitpinnen ;-)