onsdag 18 februari 2015

EN SEKUND RÄCKER

Då vädret bjuder gråväder, lite blåsigt, ca +5 grader och isiga stigar/vägar blandat med mjuk/blöt barmark så fick det bli trainer idag igen.
 Blir en extra vilodag imorgon så därav körde jag ett riktigt hårt pass idag. 

Det blev combipasset: 4*4min(90-95%) + 5*1min (96%) + 20/40sek i 15 min (97-100%) . 

Körde mot min 3e bästa tid och jag var väldigt seg i starten och låg ca 25 sek efter 4*4min. Men sen körde jag väldigt starkt på 5*1min och var istället ca 20 sekunder före. 
På 20/40 så höll jag jämt ända till slutet men tappa något de sista intervallerna men jag spöa 3e tiden rejält och jag tog faktiskt PR på passet även fast det bara var med 1 sekund. 

Fick slita rejält idag men fick utdelning och det känns väldigt skönt efteråt. Vägde 73,7 efter passet oxå så man ser att dessa pass tar rejält även fast det mesta är vätskebrist. Men för några månader sedan var jag inte ens under 75 kg efter dessa pass även fast jag körde lika hårt då.


EM Master Slovenien 2011. Silver blev det då och den stora Italienska fantomen Carlo Manfredi Zaglio vann. Nästa år får jag köra mot honom igen. 

EM Master Slovenien 2011. Lite inspirations bilder, för att peppa mig :-) 

EM Master Slovenien 2011. Lite inspirations bilder, för att peppa mig :-)

EM Master Slovenien 2011. Lite inspirations bilder, för att peppa mig :-)

EM Master Slovenien 2011. Lite inspirations bilder, för att peppa mig :-)