onsdag 11 februari 2015

SKIDOR SKATE & MTB XC

En liten filmsekvens av dagens träning.

Idag var det väldigt vackert väder och på morgonen var det bäst att träna då nattens kyla fortfarande gjorde snön lite hårdare. Jag körde först skate i ca 30 min på våran väg som uppvärmning till cyklingen och det passet var riktigt njutbart.
Sedan var det tänkt att köra lite hårdare på cyklingen. Stack ut på XC banan och den var bitvis mycket fin och bitvis väldigt lerig och lite isig.
 Så jag körde en variant av halva banan för att slippa det lerigaste och isigaste. Men det fanns inte någon krut eller kraft idag heller. Benen kändes helt kaputt och motivationen sjönk som en sten. Kunde bara få till lite halvhjärtat cykling i dryga 30 min innan jag ställde in hojen igen.

Det var mycket vackert ute idag men det hjälpte inte när verken kroppen eller huvet ville tillräckligt. Men lite frisk luft och motion fick man iallafall. Blev lite snowracer med Simon på eftm innan jag hämta Iza till simskola, mm...
Vy från våran tomt. Vacker dag!!!

Gick fortfarande att skate på våran väg. Men nu gick det bara bra halva vägen. Var för isigt närmare Lönsvik byn.