torsdag 12 februari 2015

TÄVLINGSDRESS 2015 & PLANEN

Tävlingsdressen för CKN:s XC cyklister 2015. Ljusare, luftigare och snabbare :-)
Planerna inför säsong 2015 har börjat sätta sig och NYA tävlingsdressen inför säsongen damp ned i postlådan från Trimtex idag. Blev riktigt bra. En ljusare variant av CKN.s tävlingsdress. Mycket vitt iår då det blir vit hjälm, vita handskar och vita skor oxå. Nöjd och glad!!!

Tävlingsprogrammet för 2015 har jag oxå satt nu. 
Det hela drar igång ed kepscup i slutet av mars och sedan blir det en blandning av Västgötacupen och Svenskacupens tävlingar. Jag tänkte försöka få till någon tävling i Danmark eller Finland under sommaren oxå men det racet är inte spikat än. Men den viktigaste och största tävlingen i Sverige är ju  SM i Isaberg. Det racet ser jag fram emot då det lär bli kuperat och tufft där.

Den riktiga höjdpunkten och målet är Master VM i Andorra. Den resan bokades idag och vi flyger ned till Barselona Lördagen den 22/8. Sedan hyrbil till Vallanord. Vi bokar boendet på plats och kommer bo på så låg höjd det går så vi får väl någon mil eller två till rejset men så får det bli när man inte kan vänja sig vid höjden några veckor innan sitt race.  
Mitt race H-40 går tisdagen den 25/8 kl 12:00!!!! och då ska jag vara i fin, fin form är det tänkt :-) Det blir en utmaning och väldans skoj. Vi åker hem dagen efter mitt race så jag kommer tyvärr inte hinna se de yngre klasserna.
Efter VM är det tänkt att få till en bra avslutning i Sverigecupen och säsongen avslutas som vanligt med Vista.

Dagens träning blev förutom cykelpendling och bålträningen. Trainercykling och det bidde 20/40 sekundare. Jobbigt men kändes bättre än det gjort i tisdags och onsdags.