söndag 8 februari 2015

FINAFISKEN TRÄNING




Strålande vinterdag. På stjärtlappbanan är det perfekt glid :-)


Mtb XC på banan här hemma samt skidor skate på vägen till stugan. 
En riktigt fin vinterdag var det idag med sol och några minusgrader. Enda och gnälla på var väl att det var lite häftiga byvindar vid baljan på vägen till stugan där vi skatade idag.
Annars var det verkligen kanon vinteraktivitetsdag.
Jag börja med 5 varv åt "fel" håll på XC banan och sedan körde jag 5 varv till åt "rätt" håll. Det hela tog ca 56 min och banan var superfin idag. Riktigt, riktigt skojig vinter XC. Fick man lite lön för mödan med allt skottande :-))

Sedan klev jag i pjäxorna och körde 3 gånger fram och tillbaka till åkaren där riktiga byvägen började och oxå den träningen var kanon idag. Nysnön som kom igår hade gjort vägen mjuk och fin för skate. Kändes som man var i bruksvallarna och körde när man passera baljan och vinden pinade i ansiktet från sjön :-)) Blev 43 min på skidorna.
På eftermiddagen var det Irmas tur att träna på samma combi sätt medans jag åkte skidor, pulka, stjärtlapp och snowracer med barnen i backen upp till stugan. 
Man är nog väldigt bortskämd med att kunna ha så mycket aktiviteter precis utanför ytterdörren.