onsdag 19 augusti 2015

BRA


Fyllt till bredden med familje-fixande när Iza börjat i 1:an denna vecka och Simon börjat på ny avdelning på dagis, Irmis börjat på nytt jobb och jag själv har ett jobb att sköta. Minst sagt fullt upp med logistik och fixande de timmarna man är hemma.

Mitt i allt ska man toppa sig till VM!!! Det är en utmaning!!!

Att VM går i slutet på augusti är inte optimalt men det är lika för alla så bara att anpassa sig.
Man vill ju verkligen inte missa något VM rejs nu när man lyckats få in den cirkusen i huvet liksom. Det är ju oxå VM som motiverar en själv det där lilla sista och gör att man orkar fortsätta år efter år. Men ibland tvivlar man och önskar man kunde lägga upp satsningen på annat sätt. Men det är inte säkert att det går bättre för det. Så det är bara att gilla läget och träna på - annars skulle man ju lägga av som så många redan gjort!!!

Dagens träning blev på eftm när Simon somnade och Thea passade honom. Cykla till slalombacken och brände av de planderade 10 st stenhårda back intervallerna rakt upp i det branta gamla liftspåret. Var väl åter igen lite överladdad för de 4 första gick kanon utan att jag tyckte att jag körde alldelles för hårt. Men på 5:e small det till och det blev jääätttee jobbigt! Fick min dipp i någon omgång sedan kvickna jag till och tiderna börja bli bättre och bättre igen. Men i stort så var tiderna riktigt bra precis som gårdagens pass.
Man känner sig lite som när Stefan gnäller på vädret på Gran Canaria då det är typ ett litet moln på himlen annars varmt, sol och klarblått....han kisar upp mot himlen och säger: -Det är inte riktigt bra!!!    
He he... det citatet har man skojat om många gånger ....
......Beror väl på vad man jämför med - hur bra eller dåligt det är ;-))

En stenig bild på VM Banan där Jimmy Redman från Sydafrika tränar på VM banan.