tisdag 18 augusti 2015

KORT OCH HÅRT

Efter gårdagens vilodag så blev dagens cykling pendelcykling med Simon hem och sen på kvällen körde jag ett kort men riktigt hårt trainer pass. Körde 10*1 minutare och satte PR på det passet med 4 sekunder. Men det satt hårt till då jag öppna väldigt offensivt och låg som bäst ca 20 sekunder bättre än rekordet. Fick sedan en liten dipp och fick kräma ur mig precis allt på slutet för att inte tappa för många sekunder. Blev lite tapp men klara med nöd och näppe rekordet.

Imorgon blir det sista riktigt hårda passet inför VM så jag ska köra 10*2 min backintervaller i slalombacken.
Vilar sedan på torsdag och sen på fredag kör jag lite pendlar 20/40sek intervaller på vägen hem från jobbet. Sen drar jag oxå till Andorra :-)

Nu börjar lite mer aktuell info om banan strömma in på facebook från de som redan är nere i Andorra och kollar in banan. Inga konstigheter verkar det vara utan det är en old school bana som är riktigt tufft kuperad, precis som väntat.