söndag 16 augusti 2015

UPP NED OCH UPP IGEN

Strålande sol och högsommar hela helgen. Det är lyx år 2015!!!
Efter att gett upp gårdagens hårdträning då benen inte var redo så blev jag lite låg och ledsen.
Men en fin cykeltur igår istället längst kusten ut till Björkö-örn samt en trevlig och go kräftskiva lätta upp sinnet rejält.
Irmas kloka ord om att jag får helt enkelt prestera utifrån min egen livs situation och vara nöjd med det höjde även det hakan och blicken högre upp från golvet. Livet går upp och ned och sen upp igen om man kämpar på
Idag körde jag planenligt ett eget XC TT på VM banan vid Kvisthamra bikepark. Benen var med igen efter den extra vilodagen och jag körde 8 jämna och snabbare varv än förra helgen då jag körde ett precis likadant TT. Det var lite hårdare bana idag och att inte ha kört hårt trainer pass dagen innan gjorde att jag var nästan 30 sek snabbare per varv än förra helgen. Det kändes bra
Denna vecka blir en energiuppsammlar vecka då man vill få till kryptonit ben tills näst, nästa tisdag då årets viktigaste tävling går i Andorra. Stefan hade sett lite info om banan från en som var där och träna och det är stora VM banan vi kommer att köra. Inga hopp eller dropps på den. Däremot brant uppför och utför. Stenar och rötter. När de kört var det blött, lerigt, dimmigt och +15 grader. Banan är ju på nästan 2000 möh så det kan bli rätt likt Norge banan!!! Dock lite mer kuperat!!!