måndag 24 augusti 2015

SISTA XCO TRÄNINGEN

Sista träningen är gjord på xco banan inför rejset imorgon kl 12:00. Hade sällskap med Magnus P och Tommy O idag när vi körde banan och nu hade det torkat upp nästan helt. Några rötter var väl lite hala men inte halare än hemma. Satte alla spåren bra och känslan är riktigt bra. Känns som om jag har bra flow både uppför och nedför. Men jag har ju inte kört i tävlingsfart än så jag har respekt för höjden. Man får passa sig att köra för hårt i början. Varvet tar nog ca 18-19 min per varv när man kör hårt så jag räknar fortfarande med att vi får köra 5 varv på denna kuperade 4,1 km bana. Vädret idag är soligt och fint.
Träffa på Finska gänget och prata lite höjd och bana. Efter träningen rulla jag några hundra höjdmeter nedåt mot la massana. Riktigt skojig cykling på serpentinvägar. Inte många tramtag behövdes de kilometrarna. Väldigt vackert här.
Nu är det bara vila tills imorrn.