lördag 8 augusti 2015

EGEN SUPERELITE TRÄNING

Då det är brist på XCO tävlingar och en viss mättnad på TT - rejs så körde jag Alpe d Huez rejs i cykelboden. Det är det tuffaste passet av alla trainer pass jag kör. Det är bara fullt ös hela vägen upp på så bra tid som möjligt. Men för att sätta en bra tid måste man känna sin kropp till 100% för det är verkligen ett finlir med var man ska ligga i watt,puls,mm för att orka hålla trycket hela vägen upp i den 13,8 km långa backen. Jag gick ut lite, lite för hårt och hade rekord fart i en halvtimme. Sen orka jag inte hålla de där sista watten så jag tappa 1:30 min de sista 20 minutrarna. Det blev ändå pallplats med en andra plats. Rätt så nöjd med det ändå.
Inför VM i Andorra är det en drös riktiga grispass jag kör. Inte så jättelånga men stenhårda. Imorgon är planen att köra ett TT på kvisthamra banan på en superelitbana som jag komponerat ihop. Den är bara hälften så lång som elitebanan men det är de tuffaste parterna man kör + en ny utförslöpa. Den nya utförslöpan ska bli supersvår men vet inte om jag hinner ficka till den tills imorrn. Det är där det är streckat blått. Annars blir banan den linjen som är blå.
Nu får jag ladda inför det!!!!