lördag 30 januari 2016

FJÄRDE TRAINER PASSET

Inatt har det stormat ordentligt här hemma. Blåste så pass att det var bitvis svårt att sova. Men på morgonen hade det mojnat något och det kändes som lite vår i luften då det var +6 grader och knappt någon snö eller is kvar hör hemma. Tog en titt på Xc  banan och uppe på kullenn har det tillochmed börjat torka upp så pass att man nog knappt skulle få smutsig cykel. Nere i svackorna, nära sjön och på åkern är det dock rätt lerigt och blött fortfarande.
Träningen blev på trainern som jag planerat. Blev 4e passet på trainern denna vecka och jag körde combipasset med en omgång 4*4 min+ 5*1 minutare ochså 20/40 sekundare i 15 min. Totalt 73 min riktig tuff träning och man blir ungefär lika slut som efter en tävling.
Morgondagens träning blir distans från ica norrköp kl 9:00. Siktar på att köra lite drygt 3 tim imorrn.