onsdag 13 januari 2016

VM I SKOTTNING FÖR INGENTING

Snön har vräkt ned under natten och efter frukost så skotta jag snö i en timme runt huset och i branta backen upp till huset. Snabbt klädbyte sedan plöjde vi snön med Subarun i några kilometer ut till stora vägen. Det var så mycket snö så när man körde spruta det upp på vindrutan så man knappt såg vägen. Iza till skolan och Irma till jobbet. Sedan handla mat och hämta farmor.
När vi kom hem var det nyplogat ända till backen!!! Super!!!. Men i backen och runt huset var det 10 cm ny snö igen så det blev till att skotta igen.

Tänkte jag skulle köra på Xc banan så medans farmor laga pannkakor till Simon så skotta jag Xc banan i nästan 2 timmar. Det var snö upp till knäna och nu var snön lite tyngre. Medans jag skotta fortsatte det snöa och börja även blåsa ordentligt. Så när jag kom runt ett varv så var det ca 10 cm snö igen i spåret och här och där var det igendrivet.
Bara inse att det går inte att cykla ute idag. Första gången någonsin det inte gått att cykla pgrav av snön trotts att man precis skottat banan. Deppigt!!!

Bet ihop och efter lunch så satte jag mig på trainern och körde 10*1 minutare. Sex st 1 minutare gick ok sen tog jag tvärslut och tappa 1:30 minuter på sista biten från rekordet.

När jag kom ut ur boden så var det åter igen 10 cm nysnö så det blev till att skotta snö igen. Sedan hämta hem resten av familjen från skolan och jobbet. Väl hemma igen så var det så mycket snö i backen så det var bara skotta snö en timme till.

Nu efter middagen och när jag tittar ut så har det kommit ca 10 cm nysnö till och drivit en hel del.....pust!!!!
Ska visst snöa hela natten igen så blir tveksamt om det blir pendelcykling och kvällscyklings distans imorgon.
Ska bli kallare oxå och närma sig -15 grader imorgon kväll. Lutar nog åt trainern imorgon.

Slutar det snöa och vädret stabiliserar sig i slutet av veckan så skottar jag banan igen på fredag kväll. Men det ska inte vara kallare än -10 grader om det ska rejsas ute på lördag.