onsdag 27 januari 2016

SAKNAR min ONSDAG


Onsdag igen och då har jag ju min lediga dag. En gång i tiden så var HELA onsdagen helt MIN. Då körde jag nästan jämt ett längre distanspass men när man fick barn så ändrades ju rutinerna lite. 

Men kämpar man på så får man väl sin belöning till sist tänker jag och om ett år så börjar även Simon i skolan och då får jag tillbaka MIN onsdag igen. Det ser jag fram emot.

Tills dess får man kompromissa. Hade farmor Thea här på fm som lekte med Simon lite medans jag jag brände av ett trainerpass. Tanken från början var att köra på Xc banan men vädret och underlaget satte stopp på det då den banan är en rodelbana just nu. Tänkte då att ett combipass på trainern skulle passa fint men efter gårdagens otroligt sega ben så körde jag bara ett kortare pass idag. 
Körde 10*1 minutare. Det passet är väldigt tufft men man kör bara lite drygt 30 minuter.
 När jag starta upp så kändes det åter igen fruktansvärt segt i benen. Körde mot min bästa tid och fick kämpa hårt för att matcha den hela vägen upp. De sista intervallerna gick på ren vilja och tog bästa tiden med några få sekunder. Det är jag nöjd med även fast känslan inte var den bästa.
Nu får jag vila benen tills imorgon kväll så det finns lite mer kräm i dem. Då blir det trainer igen och korta 20 sekundare med 40 sek vila emellan.