söndag 10 januari 2016

SKOTTA CYKLA SKATE SKOTTA

Den just nu vintriga vintern gjorde så jag denna helg tappa lusten helt för distans. Var lite av ett antiklimax för distans i torsdags då jag körde trots att det var närmare -20 grader. Det var lite spännande att se hur man klarade det. Men det tog rätt mycket på distans motivationen. Blir ju så meckigt att bara komma iväg med allt fixande inför en sådan rutt.

Idag blev det lite av en repris på gårdagen vad gäller sysslor och träning.
Det hade snöat inatt igen så på morgonen blev det att skotta snö runt huset, backen upp till huset och sedan den 1,7 km Xc banan runt kullen. Var inne igen efter ca 1,5 tim. Bytte då om till träningskläder. Behövde inte ens långkalsonger då det bara var -3 grader och jag skulle köra på banan i skogen. 
Körde 8 varv igen på banan precis som igår. Hade rätat ut sista utförslöpan på slutet så dagens bana var ca 50 meter kortare men lite trixigare och även halare. Körde ungefär i rätt lika hastighet idag som igår. Blev väldigt bra teknik träning men gick inte att pressa kroppen på max då det behövs någon mer på banan för att det ska funka.
Direkt efter cyklingen bytte jag till skate pjäxor och körde 30 min skate på den gamla borgvägen. Den vägen är bara ca 300 meter så blev mycket fram och tillbaka men underlaget är kanon för skate.

Sen var det en kort lunch och med kaffet i halsen så blev det snowracer åkning med Simon. Iza hade en kompis här idag så Simon blev lite utanför. Så jag fick leka med Simon ute. När barnen skulle in så fick jag lite fritid utomhus. 
Vad hittar man på nudå tänkte jag! Ville ju göra något aktivt sista timmen innan mörkret drog in. Blev till att hämta spaden och skotta cykelväg 1 km ned till Nodsta byn. Det är den vägen jag cykelpendlar till jobbet. Så fick lite extra motion och säkert en ännu stelare kropp till imorgon. Men vad gör man inte för att få röra sig
Imorgon så tar jag vilodag. Måndagar passar bra för vilodag då man ofta är lite sliten på måndagar och all energi som finns kvar går åt att överleva chocken av att en ny jobbvecka börjar. 
Bara bita ihop som vanligt...

....en vacker dag....