tisdag 5 april 2016

FRAMTIDEN

Simon är framtidshoppet här hemma.
Förutom jag själv så har Simon ett rätt brinnande cykelintresse. Jag tror Simon nästan tillbringar lika mycket tid på cykeln i veckan som jag gör. Så fort vi går ut ska det cyklas och det tackar man ju inte nej till direkt. Riktigt bra känsla tycker jag han har redan och kör överstock,sten och hopp som det skulle vara det normalaste underlaget som helst. Iza cyklar oxå en hel del och tycker det är kul men det är inte riktigt med samma spontanitet som Simon.


Men än så länge så cyklar jag nog lite mer än Simon och kanske lite hårdare. Idag blev det trainer. 

Efter en riktigt tuff och stressig dag på jobbet så satte jag mig i hallen när jag kom hem och kände efter om jag verkligen skulle palla träna. Polar klockan visade fortfarande lite övertränad och jag var helt mentalt slut efter dagen. Men samtidigt är det lite skön egentid att gå in i cykelboden och bara tänka på sig själv ett tag och rensa huvet. Så jag släpa mig ut. Väl uppe på trainern körde jag special4:orna och körde mot en en medium tid jag satt i början på året. Men redan på uppvärmningen halka jag efter och trots att jag tyckte jag körde på skapligt och känslan var ok så blev jag slagen med över 1 minut mot en annan jag och rekordtiden jag satte i början av mars innan jag blev krasslig var 2:30 min bort. Så en rejäl formsvacka är det bara att inse att man har just nu. Bara att kämpa på!
Imorgon blir det lite backe och teknik här hemma sedan tror jag att jag tar 2 vilodagar inför kepsen på Lördag. Vill ha lite bättre ben på den än jag hade i Täby för 2 veckor sedan.