lördag 9 april 2016

TULLINGE KEPSCUP


Foto Kristoffer I. Gunnar T in action i ett av de två hoppen på Tullinges keps bana. Riktigt rolig och snabb bana.
Känslan var som dag och natt från Täby kepsen för 2 veckor sedan. Då var jag kraftlös och matt. Blev sedan förkyld så jag hade nått i kroppen. Sedan dess har jag vilat och senare tränat på ordentligt och det har känts att kraften kommit mer och mer men att jag fortfarande inte riktigt orkar hela vägen ut. Så blev det även idag men i det stora hela är jag väldigt nöjd med dagens race både i flyt och kraft.

Kände mig väldigt osäker på formen då jag rullade till start position bredvid Calle Friberg och på andra sidan Ville Olsson. Den ena av de två visste jag att det inte var någon ide att försöka följa men om jag kunde skulle jag försöka haka Ville. Så var planen!

Starten gick och det nästan 100 man stora startfältet drog iväg på grusvägen. Jag fick ok start och låg  på ca 10e plats in i skogen. Ville låg några placeringar framför. Jag hade väldigt bra power i benen så jag plocka en efter en tills jag var i rygg på Ville och Jakob Björklund. 

Jakob hade väldigt bra driv i de snabba partierna och jag hade lite svårt att följa men när det blev långsammare före kom jag in på hjul igen. Så var det i 3 varv. Men på 4:e tappade jag lite för mycket i snabb partierna så jag fick köra själv. Men jag höll farten skapligt ändå. På sista varvet började jag se Ville igen som oxå kroknat lite och tappat kontakten med Jakob. Jag öka och försökte komma ifatt men Ville såg nog mig för jag kom inte närmare än de ca 20 sekundrarna som det skiljde oss i mål. Jag blev 7:a idag och det är jag nöjd med.

 Polarklockan ansträgnings stapel gick däremot i taket så nu får jag köra lite lugnt några dagar innan kroppen orkar köra hårt igen. Imorgon blir det lite lugn distans.




Foto Håkan S.. Innan start

Foto Håkan S  start

Foto Håkan S. After race bild. Trötta!!!