onsdag 6 april 2016

SKAPLIGT TRAINER PASS


Moln, regn och kyligt på förmiddagen så att cykla ute lockade inte. Jag är fortfarande lite övertränad enligt polar klockan så jag ville inte köra något för slitigt pass idag. Det blev 10*1 minutare på trainern. Det är ett tufft pass men tar bara lite dryga 30 minuter att köra igenom och det sliter inte så förfärligt på kroppen då det ju bara är 10 minuter man kör riktigt tufft. 
Passet gick riktigt skapligt. Som väntat krokna jag mot de sista intervallerna men de 5 första så gick jag på toppwatten (för mig lite dryga 400w i snitt). Så totaltiden blev bara ca 30 sekunder långsammare än rekordtiden och en 4e tid totalt av de gånger jag kört denna sträcka och pass. Så får vara lite nöjd med det ändå! 
Nu blir det mest piano några dagar för att framförallt få mer energi och kraft. Hoppas att kunna få till en hyggligt känsla och ett bra lopp på lördagens keps. Det känns lite viktigt just nu för självkänslan.