torsdag 14 april 2016

CKN MTB XC CUP


Dagens träning blev cykel till och från jobb. Det var väldigt mycket igen på jobbet så jag var väldigt mentalt slut när jag kom hem. Blev en powernap på baksidan av huset i solen med täckjacka och mössa på. Var någorlunda varmt i lä i solen. Annars var det iskalla vindar idag.

På kvällen tog jag bilen till Stefan i Utlunda och vi körde ett Mtb Xc TT på hans bana nere vid lundabadet. Skulle vara första rejset i ckn mtb xc träningscup men det var skralt med deltagare. Men det gjorde inte så mycket då det blev kul och bra träning ändå. Banan var torr, nykrattad och snabb. Vi körde jaktstart och jag starta 2 min efter Stefan.
 Tog ända till 4e varvet av de 5 vi körde innan jag var ikapp. Stefan kör bra på sin hemmabana. Blev riktigt bra träning. Men det var så kallt så man blev kall om fötter och händer. Skulle vara skönt med lite värme. Man är lite less på att frysa liksom.

Imorrn blir det lite gym på morgonen sedan vila resten av dagen.