lördag 2 april 2016

SNYGGA HOPP PÅ BORG XC TT


Kyligt i luften men torrt och fint i skogen. Hemma Xc banan var pilad och krattad så riktigt fin stigkörning med en hel del hopp och rockgardens bjöds det på idag..

Vi var 4 st som körde och det blev 9 varv på den 1,7 km banan.
Micke tog starten och jag hängde med i 1 varv sedan började jag tappa men jag hade Micke i sikte även andra varvet sedan blev jag väldigt trött och jag fick köra ensam. Fick kämpa hårt några varv efter den öppningen att få flyt igen då jag var väldigt stum. Men jag körde ändå på hyggligt och tappade ca 15 sek per varv. Tyckte jag var lite för seg uppför ändå än jag brukar men kanske var det öppningen som gjorde att det kändes så. Ganska nöjd ändå med rejset och riktig skoj XC blev det.
1:a Micke F
2:a GT 
3:a Stefan L
4:a Cristofer Å

Hade tänkt att köra kepsen i Södertälje imorgon men då jag blev väldigt sliten efter dagens rejs så blir det lugn Xc distans från Ica Norrköp kl 9:00 imorgon istället och jag siktar på kepsen nästa helg istället.







Simon som snart fyller 5 år är bra på att hoppa med cykel!! Här testar han pappas Xc bana innan dagens rejs.