tisdag 12 april 2016

FET RUMPA


Igår var det vilodag. Fast ingen vilodag på jobbet direkt. Det var maxad dag från morgon till kväll sedan hämta jag barn och laga middag och serva. Så inte en proffslivs vilodag direkt. Men man är ju rätt långt ifrån proffs så då är det på detta viset.
Idag var det ungefär samma hysteriska jobbdag men jag slapp hämtningen av barnen och laga middagen.
Istället så placera jag min gamla feta rumpa på trainersadeln och sen trampa jag virtuellt uppför en lång backe. Sånt är skoj :-) tycker jag!!! Iallafall om man har ett ok flyt och kraft.

Körde 4*4 min och var laddad för att utmana rekordtiden.
Kände redan på första intervallen att det tog väldans på krafterna att hänga med rekordtiden. Inför andra intervallen hade jag en ledning på 8 sek men mitt i andra intervallen känner jag att jag kommer inte orka och växlar ned. Det går snabbt att tappa och sekunderna rinner iväg. Men på sista minuten så växlar jag upp igen och hänger med igen. Inför 3:e intervallen så tänkte jag att jag kör så länge jag kan för att hänga med. Helt otroligt nog hängde jag med och jag upprepar samma på sista intervallen och tangerar bästa tiden. Det kosta lite mer än vanligt men riktigt nöjd att kunna vända dippen i mitten. Gick väldigt mycket på vilja idag.

Efteråt blev jag lite melankolisk igen och Depeche Mode låt  Its no good flimra förbi. Så var tvungen att kolla den på utuben. Grym låt, text och video. ............lite som livet är.....