söndag 3 april 2016

ENA FOTEN FRAMFÖR DEN ANDRA

Jan Stenmark.



Blev ingen keps i Södertälje. Bestämde det igår efter rejset här hemma. Jag är inte riktigt i fas kan man sammanfatta det.  Jag har tränat bra i vinter men de sista veckorna har varit lite dippiga. På gårdagens rejs gick det ändå skapligt men det slet rejält på kroppen och knoppen. 

Polar 800 klockan visade "mycket övertränad" och det är väl ungefär så det känns! 
Inne i någon svacka så kroppen svarar inte som vanligt på träningen utan jag blir mest bara sliten. Men för att orka kämpa på så får man tänka att det brukar vända då man minst anar det så jag ser fram emot bättre form helt enkelt och sätter ena foten framför den andra tills dess.

Idag körde Stefan och jag ett lugnt skogsdistans pass med fokus på att ha trevligt på cykeln. Men det var lite svårt till en början då det mest kändes tungt även fast det var superfina stigar och superfint underlag. Vi fikade på Ica Älmsta fiket och efter det kändes det lite bättre. 
Men det har varit allmänt mörkt i sinnet hela dagen lång så imorgon blir det helt fysisk vila.