torsdag 21 april 2016

UPPLANDSCUP XC KNIVSTA

Foto Micke S. Innan start.

Denna torsdagskväll var det upplandscup i Knivsta. Det hade regnat en hel del i Knivsta under dagen så några delar av orginalbanan ströks men i stort var det Knivstas XC bana. 

Till en början var det väldigt slirigt och halt men det blev bättre och bättre under rejset. Jag fick bra start och rätt snabbt var vi en 4 manna klunga som hängde ihop på första varvet med Jesper Andersson i täten sedan Kim Eriksson, jag och Erik Kåberg. Men i lutet av första varvet blev jag lite trött och strula till det i en utförslöpa och tappa kontakten med täten. I samma veva vurpa Erik (tror jag). 
Jag blev iallafall ensam och jagade de två i täten. Vid vavningen var jag ca 20 sek efter. Körde på allt jag hade men det gick trögt och bändigt men jag slet hårt men fick ingen belöning för det. Vid nästa varvning var jag ca 30 sek efter och nästa 45 sek efter och i mål ca dryga minuten efter. 

Ganska onöjd med dagens rejs men jag har inget att skylla på. De framför var lite snabbare helt enkelt. 
Imorgon vilodag.