tisdag 19 april 2016

IGÅR 44 IDAG 45

Åren går!
 Igår var jag 44 år och idag är jag 45 år. 
Att tiden bara rusar fram är inget man kan göra något åt vare sig man är rik eller fattig. Alla åldras. Det kan vara en tröst att tänka så när man inte gillar att bli äldre även fast högre ålder har sina fördelar ibland men jag skulle helst vilja stanna i 25-30 års åldern. Det är en rätt lagom ålder. 
Men för att nämna en bra sak med att åldras så är det att man var 5e år byter klass på VM. Så istället för master 40 klassen kör jag nu i master 45 klassen. Behåller man farten någorlunda så är det lite, lite lättare att nå en medalj ju äldre man blir men bara om man håller i den stenhårda träningen för annars är man rökt. För ju äldre du blir desto svårare är det att göra comeback

 Så det enklaste är att aldrig lägga av även fast det inte heller är direkt enkelt.
En sak till som driver mig att inte lägga av är att jag gärna vill åldras med lite värdighet och med det menar jag att jag inte vill bli en fet gubbe som inte orkar något förän jag blir tvungen till det, typ om man skulle bli så sjuklig att man inte kunde träna. Men till dess tänker jag röra på mig så mycket det går för att hålla kroppen i så bra trim jag kan.

Dagens grundträning blev cykel till och från jobb + lite bål träning. Direkt när jag kom hem så körde jag special4:or på trainern och idag så funka kroppen som den ska. Körde 2 min snabbare än för 2 veckor sedan och var bara ca 25 sekunder från rekordet. Nöjd med det förstås!

Imorgon blir det oxå trainer 10*1 minutare och sedan vila inför Upplandscupen Xc i Knivsta på torsdag kvällen.