tisdag 21 juni 2016

10 SLALOMBACKE

Trött efter 10 gånger upp och ned i slalombacken

Så var veckans träning på gång igen efter gårdagens vilodag. Vädret var helt "tränings" ok, med lagom 20 grader och mest mulet och solen som titta fram lite då och då. Dagens pass var slalombacken 10 gånger. Jag hade bra flyt de 5 första med tiderna 1:54 - 1:58 min. Sedan börja det bli jobbigt och jag fick slita mig upp resten av intervallerna med tiderna 2:01 - 2:04 min. Det var helt ok tider men känslan var klart sämre de 5 sista än de 5 första. Blev ett bra pass och jag blev rejält trött på den halvtimmen intervallerna tog.

Imorgon kör jag trainer 10*1 minutare. Kort och intensivt! Det är ju farten som dödar på rejsen så nu måste jag bygga upp lite extra hög fart så jag hänger med även i början på SM rejset.

På lördag (midsommardagen) tänkte jag köra ett mtb xc TT på kvisthamras elitbana kl 10:00. Det blir 4 varv på den 3,1 km bana som vi körde på sist. Jag räknar med att få köra själv men kanske finns det någon till galen cyklist som vill vara med. Bara komma och köra isånnafall, 
 Jag kommer även köra samma rejs helgen efter midsommar då det är lite skralt med XCO tävlingar innan Swecup i Härnösand som är veckan innan SM. 


Bild från helgens tävlingar i Borås BCA rejcet. Västgötacupen.