lördag 25 juni 2016

MIDSOMMARDAGS REJS

Åskade lite inatt och det var väl då de tropiska vindarna drog in i roslagen för idag är det varmt. Ca 28 grader i skuggan och sol.

Vid 8:30 tiden idag rulla jag till kvisthamra banan och satte upp några plastband för idag var det 4 varv på den tuffa elite bana som mäter 3,1 km. Det är 120 höjdmeter per varv och regnet som kom för några dagar sedan hade oxå gjort banan lite långsammare och lite halare på sina ställen än sist men mestadels var banan ok och fin. Kl 10:00 var det samling och mastervarv. Sedan samlades vi för start.

MTB XCO VM Aktuella Jack kok (kör junior VM nu på fredag) tog starten före Micke Flockhart och Adam Gustavsson. Jag la mig som 4a och försökte bara hänga med. Vid toppen av första långa stigningen gick Micke om och höjde tempot. Jack hängde med men det blev några sekunder ned till Adam och mig. Vid första twintracken gick jag om Adam och anslöt mig bakom Jack som tappat lite på Micke. Jag hakar på Jack till varvningen och går sedan om och försöker öka något. Jag kämpar på i den nästan otäcka hettan och får en liten lucka som sedan växer lite mera varv på varv.

Det var nog den jobbigaste gången jag kört på denna bana med värmen och det lite småhala underlaget. Det gällde mer att överleva och hålla skapligt tempo än att acceleraköra då värmen verkligen gjorde ben och kropp mör idag.
Hoppas på lite bilder senare..!..

Resultat 4*3,1 km
1 Micke Flockhart ckn...49:48 min
2 GT ckn ... 51:48 (min mina varvtider: 12:27,12:40,13:12, 13:28 min)
3 Jack Kok södertälje ck ...52:50 min
4 Adam Gustavsson eksjö ck ... 54:52 min
5 Stefan Larsson ckn ...1:03 tim
6 Jakob Engström kolmården ...45 min (3varv)

Kul att det dök upp lite cyklister idag. Trots midsommardag och tryckande värme. Det blev en bra continental träning..... plågsamt men mycket skönt efteråt :-))

Imorgon blir det racer distans kl 9:00 från ica norrköp. Vid bra väder så siktar vi på en sommarfika utomhus oxå på passet. Kanske i Grisslehamn eller Simpnäs.