lördag 11 juni 2016

KVISTHAMRA XCO ELITEBANA TT

Skapligt vår väder men som sommar väder vet jag inte. Kalla nordliga vindar och växlande molnighet. Men inget regn så torr och snabb bana på dagens TT i kvisthamra. Dagens rejs bana var kvisthamras elite bana med en höjdskillnad på 125 meter på 3,1 km enligt strava. Banan är alltså grymt kuperad och elite banan innehåller några extra tekniska partier. Dock väldigt sparsamt med rejs sugna deltagare. Kanske delvis för att långloppet i Lida går imorgon och de flesta gillar ju att mala länge istället för kort och intensivt körande:-)

Så man fick gräva djupt för att bli lite rejstaggad då det bara var jag, Stefan och Irma på startlinjen. Men när starten gick så tagga jag ändå till och körde på så fort jag kunde och jag hade ju tider att köra emot sedan förra året. Tiderna idag blev riktigt bra och på första varvet satte jag min näst snabbaste tid på banan och den var på 12:14 min (snabbaste tid förra året var 12:11 min). Sedan låg tiderna på 12:39, 12:40, 12:40 min. Vi körde bara 4 varv.

Blev ändå bra träning till sist och en bra genomkörare. Kändes riktigt bra oxå men så var jag inte sådär maxad pressad heller under loppet. Utan kunde köra helt mitt eget lopp och då känns det oftast bättre.

Imorrn ska jag oxå köra lite längre som de flesta andra men till skillnad från de flesta andra så ska jag cykla sakta:-)

Check out my 12,5 km Ride on Strava: https://www.strava.com/activities/605936533