onsdag 8 juni 2016

DAX FÖR LITE XC TT

Dagen började med spöregn men efter hand så klarnade det upp och eftm blev solig och fin. Träningen idag blev på trainer. Jag behövde lite nya vyer så jag körde en ny backe på 10*1 min passet men jag hade kapat backen lite väl mycket så jag hann bara 8 st intervaller innan jag var på toppen av backen. Så ett kort pass blev ännu lite kortare. Men det gjorde inte så mycket då det blir två TT rejs nu i slutet av veckan.
Imorgon tänkte jag åka till Sollentuna efter jobbet och köra en av Mtb Täbys KM deltävlingar som går på en av Villes träningsbanor. Jag räknar med en hel del berghällar, sten och rötter. Så brukar det nämligen vara på dessa rejs men jag behöver träna på det då och då så man inte tappar farten bland trixen. Jag räknar oxå med att bli frånkörd då det brukar vara en hel del bra cyklister med  så det blir bra sparring. Mer info om rejset finns på Mtb Täbys hemsida om man är sugen på att vara med.

På Lördag så kör vi i Norrtälje ett Mtb Xc TT på Kvisthamra bikepark elite banan kl 10:00. Det blir 5*3,1 km på just nu en superfin bana. Ny trimmad och snabb bana men väldigt kuperad och utslagsgivande. Vill man komma och tränings rejsa så är man välkommen :-)

Nedan någrabilder från KVISTHAMRA BIKEPARK banan i Norrtälje.