tisdag 7 juni 2016

SLALOMBACKEN 10 GÅNGER


Idag var det smockvarmt men då jobbade man. Men efter jobbet så cykla jag till slalombacken och rev av 10 st backintervaller. Det var varmt och riktigt svettigt. Att köra slalombacken är nog det tuffaste passet jag kör för det kräver sin man/kvinna bara att ta sig upp cyklande och sen göra det flera gånger är verkligen stentufft. 
Idag gick det bra tills 6:e intervallen då krokna jag lite och fick några sekunder sämre tid de 4 sista intervallerna men tiderna låg precis som sist mellan 1:54 och 2:03 min. Men några fler intervaller över 2 min blev det idag. Efteråt rulla jag banan och såg vilket kanonskick banan är i just nu. Hela banan är trimmad, torr, hård och snabb. Riktigt skoj cykling.

På vägen hem såg jag hur molnen tornade upp sig framför mig och jag hann precis komma hem innan den första åskknallen dundra över himlen. Sen kom en riktig störtskur följd av lite mer muller. Men det var ett kort åskväder för efter middagen så kunde jag njuta av lite kvälls sol på verandan. 
Härlig kväll.