torsdag 9 juni 2016

MTB TÄBY KM SERIE

En lång dag börjar lida mot sitt slut........
...... Dagen börja med en cykeltur till Kvisthamra där jag kratta lite på XC banan. Sen till jobbet och jobba. Vid 13:00 tiden var jag och titta på skolavslutningen då Iza slutade 1:an. Sen tillbaka till jobbet. Cykeltur hem efter jobbet och slänga i sig en tallrik gröt.
 Lasta in cykel i bilen sedan en timmes bilfärd till Sollentuna där Täby MTB körde deltväling 3 i sin KM serie. Värmde upp 2 varv på banan.
Banan var en av Villes hemma banor och det var så pass stökigt som jag räknat med. Det var ingen hardtail bana direkt. Men det var ingen överaskning. Banan var dock torr och fint så det blev bra träning.
 När starten gick vid 19:00 tiden var jag riktigt seg i kroppen. Jag fick ta i från tårna för att att haka på. Ville tog starten och det var väl ungefär så mycket jag såg av honom. Efter att kört om Per Kumlin som var före mig i starten så låg jag efter Erik Vrang i lite drygt ett varv innan jag kom om. Försökte öka tempot men det var sega ben och jag hade inte riktigt med kraft för att få tillräckligt med fart över stöket utan jag tyckte jag fastnade och hade en känsla av att bromsarna låg på även fast cykeln rullade fin, fint. Kämpade på de 5 varven vi skulle köra men var nog dryga 2 min efter Ville idag. 
Bara ta nya tag på lördag. Hoppas på lite bättre känsla då.