tisdag 28 juni 2016

SLALOMBACKEN


Tisdag igen och då är träningen "slalombacke". Brant, ganska långt och skitjobbigt.
 Var väldigt seg när jag körde mot backen men när jag väl starta så var det ombytt känsla och jag var taggad och kände mig väldigt stark. Körde 4st riktigt bra tider och gick för "king of the hill". Fick ta i ordentligt för att hålla farten på 5e intervallen. Sen var jag tyvärr rökt!!! Hade inte riktigt uthålligheten denna dag och efter 5an så börja tiden glida iväg och jag var plötsligt helt slut. Kämpade på  ändå med skapliga tider. Körde på direkt ned oxå och höll fart även nedför. Men det tar på krafterna då vilan blir sämre och kortare. Tog en andra plats på utmaningen ändå. Slagen av mig själv med 10 sekunder. Hade ju tatt det idag om jag inte kroknat så förbaskat. Lite sur över det men glad ändå att rekordtiden inte är omöjlig att slå. För har nämligen känts omöjlig bara för några veckor sedan. Men nära skjuter ingen hare :-)

Imorrn blir det 20/40 sekundare!!!