tisdag 28 juli 2015

SEMESTERARBETSDAG

En semesterdag som användes till arbetsdag. Efter en lugn morgon så åkte jag till kvisthamra backen och trimmade  50% av slalombackens XCO led. Jag körde i själva backen. I skogen har det inte växt så mycket och nere vid lake forest track  har Stefan trimmat för några dagar sedan. Så nu är banan i bra skick igen. Jag trimmade även där vi kör backintervallerna (rakt upp i gamla liftspåret) så man slipper brottas med det långa gräset när man tränar backe. Körde ett varv på banan efteråt och det är rätt slipprigt i den översta skogsdelen. Sen är det mest bara något litet parti här och där som är blött. Så trots allt regnande har banan hållit bra.
Men det blev lite lagande och krattande i den översta delen på DH banan där banan gått sönder rätt rejält av allt rinnande vatten. 

Efter 5 timmars jobbande på banan så körde jag back intervaller. 10*2 min. 
Tiderna blev: 2:00, 2;56, 2;55, 2:56, 2:01, 2:02, 2:05, 2:04, 2:05, 1:58 min.
Föret var lite fuktigt och tungt i nedre delen men övre delen var torr och hård. Gick skapligt.

Kvisthamra bikepark XCO led. Baksidan av slalombacken. Högt gräs som täckte stigen innan jag trimmade.