söndag 26 juli 2015

INTE GEGGAMOJ CYKLING IALLAFALL


Hemma träning idag på sena eftm. Det har ju regnat sedan igår kväll men det slutade regna på morgonen idag och istället börja det blåsa rätt rejält. Solen tittade fram och det blev riktigt skönt väder ett tag innan molnen börja dominera igen. 
XC banan här hemma är rätt tålig för väta så den var endast lite småslipprig på yta här och där samt lite mjukt underlag då jag tränade på banan. Det blev en två stigningar och två nedfarter som jag knöt ihop till ett varv. Blev en riktigt tuff bana då nedfartena innehöll en hel del hopp, rockgardens, drops och den nya stocktrappan. 
Stocktrappan var riktigt svår då underlaget var rätt halt och mjukt. Man fick hänga ordentligt bak över sadeln och inte ha för hög ingångsfart för att inte tappa kontrollen. Var faktiskt med hjärtat i halsgropen de flesta gångerna så det blev bra träning. Ingen vurpa blev det iallafall. Farten för mig utför stocktrappan är inte så hög så om jag skulle vurpat så hade man inte slagit sig så mycket. 

Tiderna per varv var mellan 5:21 - 4:58 min. Körde ganska jämt i mitten av de 10 varven jag körde och hade några varv på runt 5:07 min. Annars var det lite ojämna tider men lätt det blir så när det är halt och inte de piggaste benen.
 Imorgon blir det vilodag!!! Bara ett kort gympass för benen och bålen :-))