torsdag 30 juli 2015

VIRTUELLT NÄRA MEDELHAVET

Efter gårdagens gråa sinnes stämning så sov jag som en stock i natt och på morgonen var jag lite piggare. Vädret var dock inte piggare utan det öste ned regn så det blev Italien och Passo del Gavia med stenhårda 10*1 minutare. Där körde jag mot min bästa tid och låg 10 sek före tills det bara var 2 intervaller kvar då krokna jag lite och blev istället 10 sekunder efter i mål på etappen. Efteråt körde jag ett 10 km återhämtningspass i Frankrike Gorges du Verdon. Fina vägar där och man önskar man var där på riktigt. Men att stirra in i skärmen är bättre än köra ute i ösregnet hemma.

Imorgon blir vilodag och resdag ned mot Danmark för att på lördag köra Sramliga i Naestaved. Det racet ser jag verkligen fram emot. Körde där förra året och den banan är verkligen utmanande och häftig.