onsdag 8 juli 2015

SM ANALYS

...och regnet bara öser ned!! Tur man planerat in trainer pass idag. Jag är ju alltid onsdagsledig så jag brände av passet nu på fm. Det blev ett rejs på Passo del Gavia stigningen del 2. Den stigningen som jag kör 10*1 min på. Det är 10 min uppvärmning runt 250 w. Sen drar man igång med 10 st 1 minutare och för rekord fart gäller ca 420 w i snitt på dessa. Mellan dessa vilar/vevar man på ca 250 w.
Det är ett grymt intensivt och jobbigt pass som bara tar ca dryga halvtimmen. Jag körde mot rekordtiden och jag låg som bäst 15 sekunder före den i mitten av passet men det var väldigt jobbigt mot slutet och jag fick verkligen bita ihop med blodsamk i munnen för att hålla mig själv bakom. Blev nytt rekord med 4 sekunder och det är jag grymt, grymt nöjd med. Med en lugn genomkörning av XCO-banan så konstaterar vi att det är 4 h kvar tills föranmälan stänger. Och vilket startfält det blir och med rekordantal i många klasser (vi återkommer imorn om det). Kom ihåg anmäl/inbetalning ska vara på plats för att delta på SM! På webbsidan hittar ni lite mer kort information om spåralternativ. Och nej vi har inte glömt musiken - ni sätter på det ni vill lyssna på för att komma i rätt stämning! Det är bara 1,5 vecka kvar innan SM i Isaberg och fokus inför det rejset är total fokusering fråm min sida. På facebook har de släppt ut en film på banan så man kan se hela banan. Banan ser verkligen fin ut och första stigningen är grym. Efter en grym och tuff utförslöpa kommer man sedan in i stadion där det verkligen är lurig flow mtb. Lätt att bränna för mycket krut på den delen då den är kurvig och väldans rolig. Banan är inte så kort som vissa antytt så det blir lätt minst 1:20 -1:30 tim vinnar tid för H40 som ska köra 6 varv.Vad det blir för väder spelar nog inte så mycket stor roll på den banan då det är mycket sand och grus i underlaget så jag tror den pallar en hel del regn. Behöver nog regna välldans mycket om det ska bli lerfest. Blir det sol och varmt blir det att grillas då banan delvis går i en öppen balja. Så då blir langningen väldigt viktig. Hur som helst så hoppas jag ändå på solen och värmen men jag är beredd på lerfesten oxå. Anmälan var nu stängd och det är 50 st anmälda i min klass och det finns ca 10 st som kan vinna men 5 st som troligen kommer göra upp om det. För att namnge de så är ju Magnus Palmberg storfavoriten som 2014 års Världsmästare och SM vinnare. Sen är ju legenden Roger Persson en utmanare. Hans Mård har vunnit en hel del redan i Swecupen och lär ju vara med i toppen. Anders Johansson som var 7:a på VM förra året är alltid vass på mästerskap. Sen räknar jag med att jag kommer vara en av de 5 st vassaste men  finns ju de som oxå har kapaciteten som Jonas Palmberg, Rolf Svensson, Magnus Pedersen, Henrik Mård och Stefan Carlsson. Det är vad jag tror iallafall men det kan ju bli någon helt annat än vad jag tror. Så man får räkna med full spätta från alla.