lördag 25 juli 2015

LVG LINJE TT + DISTANS


Lite justering igen i träningen då CKN körde ett LVG TT i Roslagsbro idag och vädret skulle vara kanon på fm så bidde det......det!!!!
Sagt och gjort så rulla jag till Ica Norrköp och anslöt mig till ett rätt stort gäng lvg cyklister och vi rulla ut till Roslagsbro för att köra 2 varv på den 2,3 mil långa banan runt Roslagsbro/Andersvedja. Vi var 15 st till start och jag på min cross hoj med 38/12 i utväxling fick slita rätt hårt med hög kadens för att hänga med. På varv 2 var jag tillochmed avhängd ett tag men sån tur var så blev det lite avvaktande körning i klungan och jag kunde ansluta.
 Jag hade absolut (som vanligt) ingenting att komma med i spurten utan jag rulla in i mål som ca 10:e man strax efter klungan.
Bra och omväxlande träning blev det iallafall och vädret var som lovat kanon.

Men på vägen hem börja det blåsa upp och molnen drog in och nu efter middagen så öser regnet ned igen.
Får se när jag får tillgång till TV:en så jag kan kolla på touren då supercyklisterna ska uppför Alpe d huez stigningen idag :-) Tur man har playfunktion på TV:en och kan se programmen senare annars skulle man inte få se mycket på cykel här hemma.

Imorgon är tanken att köra backe&teknik passet som jag egentligen skulle kört idag. Men är det geggamoja i skogen kör jag nog trainer istället. Bestämmer imorgon!!!

Film nedan på dagens rejs av Jacob Lund A.
PS: Musikremixen Jacob använde var en remix jag gjorde till ett spinningpass för sisådär 6-7 år sedan :-) skoj att höra den igen :-)) Bra jobbat Jakob :-)