lördag 18 juli 2015

VAR INTE BÄTTRE ÄN SÅ

En kort sammanfattning på dagen rejs var att idag var jag inte bättre än 4:a. Hängde nästan med täten 1 varv. Och vid varvning till varv 2 var jag bara ca 5-10 sek efter Hans Mård och Roger Persson. Men in i backen på varv 2 gick Magnus Palmberg om och då kände jag att det gick för fort. Fick hitta min egen rythm. Fick ett litet bakslag det varvet och Henrik Mård närma sig snabbt bakifrån.
Men jag klara Henrik med ca 1 serpentin bakom. Sen smög sog kraften tillbaka och jag kunde börja gasa igen.
Kämpade på allt jag hade och närma mig ett tag Hans Mård som kroknade lite mot slutet men jag hann aldrig ifatt utan jag blev 4:a. Hans Mård 3:a. Och de två i täten var i en klass för sig. Magnus Palmberg vann med några sekunder för Roger Persson.
Man önskar nästan man kunde skylla på något men det enda man kan säga är att jag gjorde mitt bästa men det räckte inte alls denna gång. Besviken? Ja! Men samtidigt är ju Magnus och Roger en klass bättre fortfarande.

Foto: Ludvig K. GT in action på dagens SM rejs H40