söndag 19 juli 2015

NU FOKUS ANDORRA

Foto: Ludvig K. GT före Världsmästaren och SM mästaren Magnus P första varvet av 6 varv.
 Fick några bilder från SM Isaberg så man minns att man var där och kämpade :-) Det var ett tufft stort startfält i H40 och skulle man vinna så gällde det att köra fortast i världen bland 40 åringarna.... och det är ju inte så lätt direkt.
Men hoppet är det sista som överger en så jag försökte men jag var 3 min för långsam. Blev en 4:e plats i mål. Det är jag både besviken och nöjd med. Målet var ju såklart medalj och jag hoppades de som slog mig skulle vara i lite sämre form än mig men det var de inte. De var i bra form och då är de svåra att slå. Jag körde så fort jag kunde och mer kan man ju inte göra!!! Så bara ta nya tag!!!
"För att bli en mästare - kämpa en rond till!

Får ta med mig SM rejset som lite blås på elden när jag nu sikar in mig mot Andorra i slutet av augusti. Tar nu 2 dagar vilodagar efter SM för att vila (mest mentalt) och lägga upp planen mot VM.
Drar igång med träningen på tisdag igen och fokus ligger på backe. I Andorra blir det mycket uppför och dessutom på hög höjd men även mycket utför oxå så Backe&teknik blir det mest fokus på. Men till en början ska jag klämma in några längre distanspass oxå. Styrketräningen fortsätter jag med i liten men naggande god skala då jag svarat bra på den. Men bara 2 korta pass i veckan.
Jag lägger upp träningen 2 veckor i taget och ser efter de 2 veckorna hur jag svarat på det som är tänkt. Modifierar därefter. Kan bli någon spontan ändring då man har familj och inte bara sig själv att tänka på men oftast följer jag schemat till 100%.

För att spola fram till jag väl är på plats i Andorra och planen väl där så har man ej tiden eller budgeten att vara där 2-3 veckor innan som egentligen behövs för att vara helt acklimatiserad för höjden.
Så det blir budget varianten och det är att komma så sent som möjligt till " the target" och det blir lördagen för mig. (På tisdagen går H40 loppet för mig.) Tre dagar innan rejset. Vi kommer bo i Andorras huvudstad som är den lägsta punkten i Andorra på 1000 m/h. Blir bil ca 2 mil till tävlingsplatsen som är på ca 1700 m/h. Träna på banan och sen så fort som möjligt ned till 1000 m/h igen. Det är planen. Har man inte budget och tid så är det bästa att egentligen bara dundra ned och köra direkt. Men man måste ju träna på banan lite innan då det brukar vara rätt svåra banor.

Jag hade precis samma upplägg när jag körde i Frankrike och Praloup och det funka bra. Det var mitt första VM och då var jag 17:e man i H35. Då var det närmare 100 startande i klassen. En bra VM placering är som svårast att nå i dessa trakter då både höjden och då många Italienare, Spanjorer och Fransmännen är med. De är ju rätt bra på cykla där :-)
Mitt mål är topp 10. Då är jag nöjd :-))
"Lusten - Det är allt"

Foto: Anders L. GT in action på SM Isaberg.

Foto: Anders L. GT in action på SM Isaberg.

Foto: Anders L. GT in action på SM Isaberg.