söndag 12 juli 2015

SWECUP RANKÅSRACET TIBRO

Äntligen var det SWECUP tävlingsdax igen och oxå sista tuffa genrepet inför SM i Isaberg. Tycker jag byggt upp formen bra de sista veckorna och alla värden och tränings TT rejsen har pekat på fin form och bra fart. Men när det gäller på riktigt så är det inta alltid lika lätt.
Det var fint väder igår när vi träna på banan men idag när det var tävling var det moln och regn i luften.
Blev en strulig start då missuppfattningar gjorde att några i H40 gick iväg ca 1 minut före resten av startfältet. Tyvärr inget att göra något åt i efterhand. Men jag tillhörde gruppen som kom iväg lite senare så det blev till att jaga. La mig efter Hans Mård till en början men jag kände mig väldigt stark och ville köra fortare så jag gick om och fick ganska fort en lucka. Sen jaga jag ikapp en efter en av de som var framför och efter halva loppet var jag om Anders Johansson  som ledde H40. Gick om och fick lucka  och höjde farten ännu ett snäpp och kom ifatt täten i H30 . Fortsatte bomba på ända in i mål och vann med ca 1:30 min före Anders J, och 3:a var Magnus Pettersen.
Grymt nöjd med min fart idag och med den farten så ska jag ha bra slagläge nästa lördag :-)