onsdag 11 november 2015

EN AV ROSLAGENS PÄRLOR

En tur med Subarun till Cegerblads i Hallstavik för service.
Då jag hade Simon och farmor Thea med mig så låna vi en liten Suzuki och fortsatte upp till Öregrund för lite turistande och lunch. Strålande väder men isande kallt. En liten promenad runt de genuina tidlösa gränderna med trähus tätt byggda intill varandra. Riktig mysig liten stad. Blev pasta lunch på Wilmas konditori. Sedan söderut igen för hämta Subarun och sedan hem o handla mat o hämta Iza. Strax börja med middagen.
Wilmas kafe och konditori i Öregrund kan rekommenderas.
Simon på stensälen i Öregrund.

Dagens träning klämdes in efter middagen då Irma var hemma och vände 1 timme.  Då hann jag bränna av ett 20/40 sekunders pass. Även detta pass gick riktigt bra även fast jag krokna lite mot slutet. Men de flesta intervallerna var jag över 500 watt en stund. Nöjd med det!

Har varit lite bekymrad över min vikt som stigit lite väl mycket denna höst så jag har analyserat vad som möjligen kan vara orsaken och det är ju sällan bara en sak. 

  • Lite ändrade rutiner som lite mindre aktiv vila. 
  • Det i sin tur ar lett till lite tråkigare tillvaro=mer stillasittande och tröst äta.  
  • Samt att kvälls träningarna är gjorda före middag istället för efter middag. 


Så nu blir det några justeringar. 
  • Försöka öka tränings mängden något=lite roligare :-)))
  • Samt kvälls träningen ska göras efter middag som förut. 

Tror det kan stabilisera viktuppgången lite och till och med ta bort något kilo gubbfläsk :-)
Har redan börjat denna vecka med detta. Imorgon blir det kvälls distans med lampa. 
Jag hojar 2:30 tim direkt efter jobbet.