tisdag 3 november 2015

NY TRAINER KOMBINATION


Inte dagens pass. Bara en skärmdump av en trainerfilm för lite inspiration.

Vilodag. Den enda lilla träning som genomfördes denna tisdag var de 11 min bål träning på morgonen annars har jag tagit det alldeles för lugnt. Endast 41% står polarklockans aktivitets mätare på och snart läggdax. 

Sån tur är så har Telias tekniker fixat tele ledningen så nu är man med i cyper matchen igen. Känns lyxigt att ha internet och TV igen. Tog 4 dagar utan dessa lyx grejer för att känna "pånyttfödd" känsla när man satte på TV:en och kunde bläddra mellan massa kanaler och få surfa runt på seriösa och mindre seriösa sidor på internet. Behövs inte så mycket för en 44 åring trots allt!!!
Annars så...
...har jag funderat på en ny trainer kombination. Jag har velat ha någon till variant av intervallpass. Något pass som inte är för långt och kanske ännu tuffare än vad jag kör. Bollade idèn med Stefan och vi kom överens om 30 sekunder på max/100% PRONTO!!!
För att orka några 30 sekundare efter varandra så behöver man lite längre vila men inte för lång så 2 minuter vila emellan intervallerna borde räcka och sedan 8 st 30 sekundare borde man orka och det blir inte för drygt eller för långt.

Så passet blir 10 min uppvärmning. Sedan 8 st 30 sekundare på max. Trampar lätt i 2 min mellan varje intervall. Tiden på passet kommer bli ca 40 min. Backen jag tänkte köra är inte col de la madeleine som bilden visar utan det blir sista delen av Col du Glandon på ca 9,5 km. Men det blir först på torsdag som jag inviger det passet.

Imorgon lovar smhi fortsatt torrt och bra väder så då tänkte jag köra samma pass som i söndags. Det blir 8 varv på den 1,5 km backe&teknik banan här hemma. Målet blir att slå total tiden från i söndags som var 59:19 min.