söndag 1 november 2015

MELLINGEHOLMSCROSSEN

Något glesare med blogg uppdateringar just nu då de som röjde kring kraftledingarna även röjde ned våran telefonlinje. Så inget internet på några dagar. Men phonen är ju luftburen så med den kan man nå ut på internet några kostsamma minuter.
Dagens träning blev 60 min cykling på XC banan här hemma. Skulle kört distans men var inte sugen på det helt enkelt. Så torrt och fint i skogen så måste utnyttja det innan det blir blött och halt.

Igår kördes mellingeholmscrossen och det var ett bra startfält. Banan var nästan lite för fin för crosscykling men skoj var det. Kort och intensivt rejs blev det på dryga 35 min. Micke Flockhart var i en klass för sig och vann. Efter honom så var det tightare men då denna bana är lite av det mer kurvigare slaget så passar banan mig väldigt bra. Så efter några varv fick jag en lucka på Johan och Anders. Klara mig med några sekunders marginal och blev 2:a. Så just nu är jag 2:a totalt i ckn cross serien på samma poäng som Anders har som leder. Nästa rejs är på söndag vid Frötunaskola.