söndag 8 november 2015

FRÖTUNACROSSEN

Riktigt cyclocross väder idag då det var Frötunacrossen. Banan Freddie och Chippen fixat var mestadels snabb men sen var det några riktigt kurviga och leriga partier. Banan passa mig bra och efter ca 3 varv var jag uppe i täten med Anders S jagandes i hälarna.
Efter ca 2/3 delar av loppet gick jag omkull i en kurva och Anders gick om. Trodde ett tag att idag blir det svårt att skaka av sig Anders. Men då Anders var i täten så kände jag att hans fart mattats något så jag gick upp i spets igen och fick till sist en liten lucka där det var som kurvigast. Höll ledningen in till mål och vann med ca 10 sekunder före Anders och Johan N var 3:a.
Det var ett skoj race och kul att köra på ett nytt lokalt ställe.
 Tack för fikat Fred &Chip!!
Mera resultat på www.ckn.nu