söndag 13 november 2016

HALV VINTERDAG


Upp igen kl 5:00...sovaut får man göra i något annat liv. Men förmiddagen bjöd på fint vinter och fortsatt någon minusgrad så det blev pulkaåkning och skidåkning med Simon så fort det ljusna. Det blev oxå ett pass skate/klassiskt på någon halv timme innan jag körde repris på gårdagens Mtb Xc TT här hemma. Körde precis som igår 8*1,2 km och körde mot gårdagens tider.

Dagens bana var i ännu bättre skick än igår så jag krossa mig själv med 1:30 min och snabbaste varvet idag var på 5:18 min medans gårdagens snabbaste varv var på 5:35 min. Så det var åter igen riktigt skojig cykling. 
Men tyvärr så var det nog sista rycket för snöMtb Xc för denna period då det nu på kvällen är 3 plusgrader och mest slask och blask utomhus. Smhi lovar plusgrader hela veckan så man får väl se om snön är kvar till nästa helg. Så bara räkna med en hel del trainer träning nästa vecka.