lördag 12 november 2016

TOPPEN VINTERDAG

Vilken vinterdag!!!.... Finns risk för att denna vinter kommer kännas som två vintrar. Kändes som en kanonfin januari vinter dag men det är ju bara november och snön lär ju försvinna minst en gång innan det blir vinter på riktigt.

Denna lördag tog vi verkligen vara på snön och det fina vädret till 100% . Det var fullspeckat med vinteraktiviteter.

Dagen börja som vanligt lite för tidigt med en alldeles för pigg Simon som skulle upp kl 5:00. När det ljusna ville barnen ut. Det var -6 grader och en klarblå himmel så inga konstigheter att man ville ut.
Blev en tur på skidor på vägen och pulkaåkning.
Vid 10 tiden körde vi ett MtbXc TT här hemma. Xc banan var ju skottad och för dagen hård, torr och i toppenskick. Körde 45 min och hann 8 varv på den 1,2 km skojiga banan. Hade bra flyt och riktigt skoj.

Efter lunch så körde Irma på banan medans barnen åkte pulka och Simon och jag tog även en lite längre skidtur.
Senare var jag ut en sväng med skate skidorna. Riktigt bra skateföre på vägen så jag körde ca 40 min i solskenet. Riktig toppen vinterdag!