söndag 20 november 2016

NORGECROSSEN

Regnade på morgonen men plötsligt tittade solen fram och det blev riktigt fint väder. Men det var väldigt blött och rätt så kyligt. Jag rullade till Norgefältet i Grind någon timme innan samlingen då jag snitslade upp den korta men intensiva cross banan. Vid 10 tiden dök resten av de som ville köra upp och vi körde några mastervarv. Sen var det rejsdax. Jag tog starten och fick Johan och Stefan på rulle. Vi tampades länge men mot slutet tappa Stefan lite så när sista varvet börja var jag i täten med Johan tätt på rulle. När det var ett halvt varv kvar går Johan upp och ökar tempot. Jag hänger precis med men när sista backen börjar så orkar inte mina ben längre så johan får några meter och han vinner dagens battle och rejs. Det var skoj och väldigt bra träning men det blev en riktig lerfest så eftm går åt till att tvätta.