måndag 28 november 2016

MATERIALET HAR FAKTISKT BETYDELSE

Måndag är total vilodag och min dag att behöva ta bilen för att lämna och hämta barn på dagis och skola. Därav en aktivitetsnivå på polarklockan som knappt når totala 20 % denna dag. Bra med vila emellanåt men man skulle behöva lite mer allmän rörelse även denna dag. Bilderna idag är en bild som Johan N tog på mig på gårdagens frötunacross.
De andra två bilderna är på Iza och Simon som skulle ut direkt efter middagen och testa nya skidorna. Så inte ens en kopp kaffe hann man med efter maten.

Då vi körde skidor igår så blev det en hel del gnäll och sura miner då skidorna inte gled något. Och jag förstod dem då de skidorna de hade var supermjuka vallningsfria barnskidor. De är verkligen kassa skidor. Så idag investera jag riktiga barnskidor. Med riktig träkärna med lite spänst i samt skidor man vallar glid och fäste på. Idag skippa jag fästet då snölagret är för tunt.

Men vilken skillnad det blev!!! Nu kunde Simon plötsligt staka sig fram och Iza swischa ned för backen. Glada miner och mycket skoj. Svårast var det att få in dem i värmen igen.
Summasumarum på det mesta är att det är helt klart värt att lägga en lite större slant på materialet!!! ...och ju mer nybörjare du är desto viktigare med bra material är det.  Annars lessnas det fort och inte lär man få sitt barn eller sig själv sugen på mera.